فراخوان نخستین جشنواره مد و رسانه


فراخوان نخستین جشنواره مد و رسانه

فراخوان نخستین جشنواره مد و رسانه توسط بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی منتشر شد.

■ مهلت: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ■

در سپهر ارتباطی، توسعه و ترویج هرکاری برای مردم با همراهی و پویایی رسانه‌ها محقق می‌شود و رسانه‌ها، با کمک به ارتقای بینش زیبایی شناسانه مردم، «جامعه زیبا پوش» را که مبتنی با ارزش های ایرانی و اسلامی است شکل می‌دهند.

بنیاد ملی و مد و لباس زیر نظر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پس از برگزاری شش دوره تقدیر از فعالان رسانه­ها در بخش فرهنگی هنری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانه‌ها و نیز برای پاسداشت نقش بی بدیل رسانه‌ها در عرصه‌های گوناگون مد و لباس و مشارکت موثر اصحاب رسانه و و تقویت تعامل طراحان، تولید کنندگان، و مدیران سیاست­گذار حوزه مد با رسانه‌ها، ، «نخستین جشنواره مد و رسانه» را در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌کند.

≡ اهداف جشنواره

  1. تبیین مفهوم مد و سند ملی لباس
  2. تبیین لباس به عنوان کالای فرهنگی
  3. فرهنگ‌سازی مد و افزایش سواد مد در جامعه
  4. تقویت و افزایش بهره وری از هنر ـ صنعت مد ایرانی اسلامی
  5. ارتقاء سواد فرهنگی و سبک پوشش بر پایه ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی
  6. تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه‌ مد و پوشش
  7. افزایش نقش رسانه‌ها در مد پذیری مناسب جامعه

≡ محورهای موضوعی:

الف) مد و فرهنگ

  1. فرهنگ سازی مد
  2. سبک زندگی
  3. اخلاق و پوشش شهروندی
  4. نشان و نمادهای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در طراحی پارچه و لباس
  5. مد و بهره­گیری از لباس اقوام ایرانی
  6. نام­گذاری پارچه و لباس
  7. شعار­های تبلیغاتی در حوزه مد و لباس (اسلوگان)
  8. مد و جنگ نرم

ب) مد و اقتصاد

  1. مد و لباس مشاغل
  2. مد و بهداشت
  3. مد و برندسازی
  4. مد و سایز ملی
  5. مد و مالکیت معنوی
  6. مد و صنعت
  7. مد و تجارت
  8. مد و اقتصاد مقاومتی
  9. مد و کارآفرینی

≡ قالب‌ های آثار قابل ارائه جشنواره

مطبوعات (روزنامه‌ها، مجلات، نشریات علمی – تخصصی و ویژه نامه‌ها(

  1. خبر
  2. گزارش
  3. گفت وگو
  4. مقاله
  5. یادداشت و سرمقاله
  6. تیتر

خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری تحلیلی:

  1. خبر
  2. تیتر
  3. گزارش
  4. گفت و گو
  5. یادداشت
  6. پیامک خبری

اخبار رادیویی و تلویزیونی

  1. خبر
  2. گزارش
  3. گفت وگو

رسانه‌های شنیداری (رادیو)

  1. مستند
  2. ترکیبی
  3. گفتگو
  4. نمایشی
  5. گزارش
  6. آنونس فرهنگی (تبلیغ)
  1. رسانه‌های دیداری (تلویزیون)
    1. برنامه‌های ترکیبی
    2. گفتگو با ساختار استودیویی
    3. سخنرانی
    4. نماهنگ و تیزر
    5. مستند
    6. نمایشی داستانی
    7. کودک و نوجوان
    8. پویانمایی (انیمیشن)
    9. تیزر فرهنگی تلویزیونی.

این مطلب برای اولین بار در فراخوان | فستیوارت منتشر شده است.

Original Article

قبلی فراخوان نخستین دوره مسابقه ملی عکاسی معماری از بناهای مذهبی(شبستان)
بعدی فراخوان مسابقه طراحی پوستر هفتمین جشنواره مد و لباس فجر

بدون دیدگاه

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =